Pár tipů k výběru ojeté dodávky na přestavbu

Tohle není návod, jak vybírat ojeté auto na přestavbu. Spíš jen několik tipů a zčásti také reakce na v naší FB skupině stále se opakující obecné dotazy. Jsem laik, autům nijak do hloubky nerozumím, ale za tu dobu, co se kolem toho motám, jsem došel k několika závěrům, o které se s vámi teď chci podělit.

Obecné dotazy a internetové rady vám nepomůžou

Jak to tak bývá, na internetu je odborník každý, a tak každý s oblibou rozdává instantní rady a řešení všech problémů. Auta nevyjímaje.

Opakují se zejména tyto oblíbené dotazy, na které zaručeně dostanete tunu špatných odpovědí které vám ve výběru nepomůžou:

1) „Slyšel jsem, že starší auta jsou lepší a spolehlivější, je to tak?“ 

Vždycky záleží jen na tom, jak se o dané auto kdo staral. 20 let starý udržovaný Sprinter může po koupi bez oprav najezdit desítky tisíc kilometrů. Stejně tak může bejt shnilej na sračku, a v první zatáčce vám upadne kolo nebo zadřete motor. A stejný je to u nových aut.

spolehlivost-aut
Díky Markovi za epesní shrnutí situace pod dotazem v naší FB skupině o výměně zkušeností s přestavbami dodávek.

2) „Tohle prej hrozně rezne, a támhleto se šíleně sere, jo?“

Viz výše. Rezne a sere se cokoli, o co se nikdo nestaral. Potkáte 20 let starý auto co je jak nový, a stejně tak potkáte tříletou věc vypadající jako cedník s vybydleným interiérem a motorem před smrtí.

Problém je, že tyhle dotazy jsou moc obecné, a rozumnou odpověď na ně prostě nedostanete i kdybyste se rozkrájeli.

Zapamatujte si proto:

Co nerozhoduje o ničem:

  • stáří auta. Rok výroby je jen číslo, záleží, jak s autem kdo zacházel, kde jezdilo, co vozilo.
  • udávaný počet ujetých kilometrů (zvlášť v ČR). Udělat z vyjetýho vraku před smrtí „garážované auto po důchodci, co nikdy nevozilo těžký náklady a má za dvacet let najeto 120 000 km“ je až moc snadný.
  • značka auta – každá zavedená značka udělala dobrá i špatná auta, dobré i špatné motory.

Nedejte na obecné rady z diskuzních fór od lidí o kterých s jistotou nevíte, že jim rukama neprošly desítky aut daného typu. Jsou to výkřiky do tmy. V diskuzích se taky často vyskytují „milovníci“ jedné konkrétní značky, kteří vám o všech ostatních budou tvrdit, že jsou na piču. Neposlouchejte je.

Jasně, některé konkrétní motorizace konkrétních aut byly špatné. O těch si najděte informace a vyhněte se jim, to samozřejmě jo. Některá auta trpí na určité závady. Ale jiná trpí na jiné. Ideál prostě nenajdete.

Hledejte konkrétní informace ke konkrétním autům s konkrétním motorem. Ale vyhněte se totálně obecným dotazům. I obecným radám. Strhne se kolem nich sáhlodlouhá debata, ale užitečnou odpověď nedostanete.

Co rozhoduje:

  • rozhoduje stav daného kusu. Pozvěte si na prohlídku dobrého mechanika, nejlépe takového, který dané auto dobře zná a ví, na co koukat. Nebo se s prodejcem dohodněte, že auto vezmete na prohlídku do servisu, kde daná auta často dělají. Prohlídnou to, projedou, napíchnou na diagnostiku. Jedině tak máte šanci něco zjistit, pokud tomu nerozumíte sami. Jiná cesta je hop nebo trop.

Tak, je mi jasný, že tohle jste zrovna slyšet nechtěli, ale tak to prostě je. Nemáte zač a pamatujte si:

andy

Info o nových článcích a videích na e-mail

Info o vydání nového článku ti vždy pošlu na e-mail, ať o nic nepřijdeš. Žádný spam, odhlášení na jeden klik. Tak to zkus.

Formulář se odesílá, počkejte prosím...



Autor

martin.kolcaba@gmail.com'

Martin von Nomádem.cz

Provozovatel Nomádem.cz, NomadShop.cz a konzultant internetového marketingu libující si v SEO a použitelnosti webů.

5 komentářů u „Pár tipů k výběru ojeté dodávky na přestavbu“

  1. Možná za sebe, jakožto lajka v autech a to totálně zvolit profesionalitu. Ja vybíral dodávku 8 měsíců. Jel jsem se podivat na dvě. Na druhou jsem si pozval profíka, ktery auto prověřil, projel, oblez všude a všechno za me zkusil. Prověřil lak ultrazvukovým měřákem. Za službu si řekl 1800. Rekl mi neduchy typu aut, na co si dát pozor. Co vyměnit a kolik to asi stojí. Nakonec jsme ještě 4 tisíce usmlouvali a já tak po zaplacení odborníka ušetřil dva tisíce. Za mě se vyplatí nespěchat to je asi první bod… Kdo chvátá určitě se něco nepovede.
    Jirka

  2. Báječný a inovativní pohled na danou problematiku. Vždycky je lepší vytrestat se za vlastní rozhodnutí něž za rozhodnutí nějakého anonymního radílka na netu.

    Ten výběr není vlastně tolik komplikovaný, modelů dodávek na našem evropském trhu není zase tolik. Každý má svá specifika. Když pomineme modelové roky, jedná se o:
    Ford Transit;
    Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato;
    Renault Master, Opel Movano, Nisan Interstar;
    Mercedes Sprinter, VW LT (Crafter);
    Iveco Daily.

    Dobrým vodítkem muže být stanovit si, co od vozu očekáváte (komfort, rozměry, provozní náklady, finanční dostupnost ojetiny atd.). Vyberete tak model a následně velikost modelu nejvhodnější k vaší vysněné vestavbě nebo stylu cestování. A jako poslední vybrat ten nejideálnější motor.
    Pak stačí pár dnu nebo měsíců čučet do inzerce a ono si vás to najde.

  3. auto jedine bily je dobry, blby je ze vetsina soukromejch kuryru pouziva prave bily auta 😉

    druha vec jsou modry od cposty

    1. Milý Dany, tvůj trapný pokus o získání zpětného odkazu tu nechám (a odkaz mažu). Takhle se to fakt nedělá hele… 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *