Máme obytňák, Ford Transit s vestavbou Reimo

Konečně. Po dvou letech rozhoupávání se jsme si ho vybrali a pořídili. Je malej, hlučnej, ale v super stavu a hlavně náš. Bude naším domovem se vším všudy – s pracovnou, ložnicí, jídelnou, kuchyní, obývákem a kdoví čím vším ještě. Pojďte se na něj podívat.

Zatím jsme ho vyvezli jen kousek právě kvůli focení, ještě jsme s ním nikde nebyli. Proto omluvte kvalitu fotek a to, že v něm sedíme v zimních bundách…

Ford Transit 2.5 s obytnou vestavbou Reimo
Tak to je on, Ford Transit s originální obytnou vestavbou Reimo. Vyroben v Německu léta páně 1992 je jen o čtyři roky mladší než já – je mu dvaadvacet. Celej život má před sebou! Před ním Lenka. Ta má taky celej život před sebou.

Pod kapotou má nesmrtelný 2.5D motor, který údajně doposud najel jen okolo 103 000 km (a dle stavu tomu i věřím).

Koupen byl po druhém majiteli, ve výborném stavu a za fajn cenu pohybující se tam, kde pětimístné částky teprve začínají.

Dost řečí, zvu vás na prohlídku naší rezidence!

Interiér Fordu Transit vyrobeného v roce 1992
Výhled z kokpitu s přístrojovou a palubní deskou obsahujícími vše potřebné.
Pracovní stolek
Pracovna a jídelní stůl. Obě přední sedačky jsou otočné do obytného interiéru, čímž ho ještě o kus zvětší – ideální.
Výsuvná markýza na boku auta
Venkovní pracovna, popřípadě obývák, jídelna nebo ložnice. Zatím nezařízená.
Vybavení obytného interiéru
Skříňky, všude samý skříňky!
kuchyně
Naše kuchyně. Tady budou vznikat nejrůznější dobroty. Ještě koupíme Remosku a víc k životu nepotřebujem. Dole lednice o které zatím vůbec nevíme jak a kdy funguje, ale to se poddá. Baterie u dřezu je na hadici – dá se vytáhnout a použít jako venkovní sprcha.

A co má dál?

  • luxusní ložnici v patře. V autě se dá normálně stát. Na spaní si pod střechou rozložíte dvojlůžko a spíte v té plastové nástavbě. Dole je pokoj pro hosty – dají se tam rozložit další dvě lůžka. Celkem tedy spaní pro čtyři.
  • plynové topení – kterému se nechce topit (resp. zažehnout se) když je zima. To je u topení docela blbý, ale s tím si poradíme.
  • letní pneumatiky – takže si s ním teď moc nezajezdíme, je to jak na sáňkách

 Ježiši, vždyť tam neni sprcha ani hajzl!

No jo, nemůžeme mít všechno. Záchod si koupíme chemický přenosný. Sprchovat se dá baterií od dřezu pod zvednutými zadními dveřmi – s nějakým předstanem nebo plachtou z nich bude luxusní sprchový kout!

Navíc záchodů a sprch je plnej svět, třeba v kempech nebo na benzínkách.

Proč jste si vybrali 22 let starý auto?

  • chcem ukázat, že to co se zdá finančně náročné (obytné auto) až nemožné (vydělávat při cestování) takové být nemusí
  • mám takový auta rád. Poctivý auto bez elektronických zbytečností, tudíž se na něm nemá co posrat – pardon, dámy. Na takzvaný luxus si nepotrpím. Radši chci auto, který bude plnit svou funkci bude na něj spolehnutí. Dneska se takový skoro nedělaj.
  • když bude třeba, opraví to každej, kdekoli a čímkoli. I dostupnost dílů je jedna z nejlepších vůbec.

A v tom jako chcete bydlet a pracovat z toho, jo?

Jo. Rádi bychom aspoň pět měsíců v roce – ne nutně v kuse, jak nás to bude bavit. Ani jeden s tím nemáme žádné zkušenosti a jejich získávání bude asi trochu komedie. Celé to tu na Nomádem.cz chci sepisovat jako takovou inspiraci (nebo odstrašující příklad, to ještě nevím) pro ostatní.

Teď musím autu vyřídit všechny papíry a asi od příštího týdne vyrazíme na pár několikadenních výletů po ČR a možná Slovensku. Zjistíme, co potřebujeme, co nepotřebujeme, a pak tradá někam k móři. Tak užívejte dne a zůstaňte naladěni.

Autor

martin.kolcaba@gmail.com'

Martin von Nomádem.cz

Začínající digitální nomád, jinak konzultant internetového marketingu libující si v SEO a použitelnosti webů.

18 thoughts on “Máme obytňák, Ford Transit s vestavbou Reimo”

    1. díky, taky doufám že se někde sejdem, protože tebe dohnat ve Strakonicích je nadlidskej úkol :D

  1. Super rozhodnutí. Miluji cestování obytňákem. Svůj vlastní sice zatím nemám, ale jezdíme s kamarádem. Třeba se někdy někde potkáme :)

  2. Páni, vypadá to hodně zajímavě. Nejvíce se mi líbí ta snaha ukázat, že to nemusí být cenově náročné. Držím palce a už teď se těším na další články a fotky!

    1. nepřišlo mi to důležité dávat do článku, ale dám aspoň sem:

      • nabídky jsme projížděli cca dva roky
        sem tam nás něco zaujalo, ale neměl jsem bokem peníze
      • první auto na prodej, na které jsme se dojeli podívat, bylo tohle, koupili jsme ho
      • je to Ford který byl v Německu (i vyroben) a myslím že od roku 2008 je v ČR, koupen od druhého majitele za 115 000 Kč
      • našli jsme ho na http://www.sbazar.cz když jsme hledali Transita, do kterého si necháme udělat dřevěnou vestavbu, jak jsem psal v jednom z předchozích článků
      • dojeli jsme se podívat s tím, že aspoň uvidíme, jak takové auto vypadá zevnitř (byli jsme předtím jen v jednom přívěsu, jinak nic) a nadchlo nás to

      Může být takhle? :)

  3. Zajímalo by mě i co máte za práci, jak se vám pracuje na cestách a celkově, jak to máte co se týče práce zařízené? :) Mimochodem, určitě tu nejsem naposledy. Krásně se to čte.

    1. Díky :) Já dělám internetový marketing, Lenka začíná s digitální grafikou. První zkušenosti s prací z auta jsme získávali teď během prvního osmidenního výletu, takže to pak určitě sepíšeme – jen si na to chvíli najít. :)

  4. Ahoj chtěl jsem se zeptat na pár technických otázek a možná by bylo dobré je uvést i v článku.
    Jak to budete dělat při dlouhodobém cestování?Například od Po-Středy cestovat, Čt pracovat, Pa-So cestovat a v něděli pracovat?
    Dále všiml jsem si že používáte NTB, jak je napájíte? Elektřina v kempu?Dále internet, máte celorepublikový nebo zase pouze free wifi v kempu?A slečny se zeptám jak kalibruje barvy, popřípadě jaké má nastavení?Mám také NTB ale používám k tomu LCD, když přetáhnou například logo na obrazovku NTB tak to neuvěřitelně zkresluje barvy. Jinak plánuji to samé co vy. A přeji Vám hodně štěstí. :)

    1. Ahoj, to je otázek, zkusím to vzít postupně :)

      Kdy pracovat a cestovat si přizpůsobíme podle toho, kam se budeme chtít podívat. Někdy budem dopoledne pracovat a pak mít volno, jindy budem pracovat od rána do odpoledne a pak si uděláme volný celý den. Dva dny práce v týdnu by zatím ale nestačily, a protože soustředěnost na práci mizí po pár hodinách, přijde mi to i trochu kontraproduktivní.
      Notebooky napájíme zatím z elektriky v kempu. V plánu je trakční baterie, se kterou bychom dva až tři dny měli vydržet i bez kempu. Pak do kempu zajedem jen doplnit vodu a dobít baterii, chcem být co nejvíc mimo něj. Taky chceme koupit solární panely na střechu, ale máme jí malou a ještě blbě tvarovanou, takže nevím jestli tam půjdou umístit – snad jo, nějaké dva menší. Energie z nich pak půjde do té trakční baterie.
      Internet jsme řešili zatím wifi v kempu a nebo mobilním internetem od O2. Budu ale kupovat 3G modem kombinovaný s wifi routerem a k němu mobilní net od Vodafone, s kterým se přes Passport Data připojím i v zahraničí, když to bude potřeba a neseženu připojení přes místního operátora. O tom mám rozepsaný článek.
      Co se kalibrace barev týká, to popravdě nevím řeknu Lence, ať sem kdyžtak napíše. Co tak vím, tak třeba Víťa Válka vozí právě ještě LCD monitor.

      Za přání díky a taky držím palce, až na to půjdeš, dej vědět kde se to dá sledovat :)

  5. Gratuluji ke koupi a k super nápadu, Reimo dělávalo poctivou práci.

    Dovolím si připojit pár rad, které vyplývají z mé zkušenosti:

    -zapomeňte ne počáteční nadšení a udělejte vstupní servis (olej, filtry), nomádi na to rádi zapomínají
    -u aut jako je tohle je rozchození topení a odpadů poměrně boj, který chce trpělivost, neztrácejte naději
    -doporučuji zběžnou revizi plynu odborníkem, pokud máte komplikovanější rozvody

    – celkem fajn je koupit nějakou malou motorku nebo skůtr a háhnout ji za zadní nárazník, je to užitečné přibližovadlo při jízdě na nákup a k vodě. V nouzi stačí kola.

    -druhé baterky a dobíjení jsou taky věčný boj

    Hodně štěstí na cestách.

    1. Ahoj, díky za komentář :)

      Olej i filtr máme vyměněný, brzdy zkontrolované a brzy pojedu na technickou, která končí v červenci. Odpady v autě nemáme (resp. vývod je normálně ven), takže to řeší jakákoli nádoba. Na revizi plynu se chystáme.

      Co se skútru a držáku týká, ten zatím pořizovat nebudeme, ale držák kol asi jo, uvidíme.

      Zítra jedu do Berouna nechat nainstalovat dvě 110 Ah baterie, regulátor, měnič napětí atd., tak uvidíme. :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>