opel-combo-nahled

Opel Combo s obytnou vestavbou

Cestují už pár let. Nejdřív s plachetnicí taženou starou Octavií, pak Škodou 1203 přestavěnou na obytné auto. A teď s Opelem Combo a svépomocí vyrobenou vestavbou, na který se podíváme v následujícím článku.


Autorka textu a fotek: Zdenka Horáčková


 Jak jsme začínali

Cestujeme rádi. Když byly děti malé, postavil manžel 5,5m kajutovou plachetnici a několikrát jsme s ní v rámci možností vyjeli mimo ČR. Tahali jsme ji nejdřív za stařičkou Octavií a později za Fiatem „polákem“, po cestě v ní všichni spali jako v karavanu.

obytna-kajutova-plachetnice obytna-jachta-2

Fiat "polák" táhne plachetnici

Pak jsme koupili vrak Škody 1203, manžel z ní stáhnul valník a postavil obytňák. Jenže 1203 měla dost velkou spotřebu, naše tři děti také a tak posléze šla z domu i ona.

obytna-skoda-1203

Neúspěšné hledání

A zas bylo na řadě kolo a stan, někdy penzionek. I zachtělo se nám trochu pohodlí a vloni na podzim jsme začali přemýšlet o obytném autíčku. Nic velkého abychom se vešli do rodinného rozpočtu a neplatili v kempech jako za velký obytný vůz. Došli jsme k závěru, že by to měla být taková ne moc velká dodávka, ale větší než náš Opel Combo. Vytipovali jsme si Ford Tourneo Connect a začali jsme hledat.

Naše představa byla taková, že bude mít 8 sedaček aby po vyndání vestavby mohl sloužit i pro naši velkou rodinu a hlavně že bude mít tažné zařízení. Nebylo to jednoduché, v nabídce byly většinou pětisedadlové modely, ale nakonec jsme našli. Bohužel, po týdnu kdy jsme si měli už pro připravené auto do jednoho autobazaru zajet, nám prodejce telefonoval, že vše OK, ale tažné zařízení, které na naše přání přidal,neprošlo STK neboť osmimístný model je bez homologačního povolení na tažné zařízení.

Už nehledáme, vestavbu vyrobíme do našeho Opelu!

Protože nás už tlačil čas, chtěli jsme koncem května vyjet, rozhodli jsme se pro úpravu našeho Opla Combo 1,7 dti. Naše auto je sice už starší, máme ho od roku 2003, ale nemá zas tak mnoho najeto, známe jej a víme, že je spolehlivé. Spotřebu má cca 6l. A tažné zařízení má, potřebujeme jej pro nosič na kola.

Vestavba je z vyrobena z březové překližky různé tloušťky (12, 10 a 4 mm) a spojována lepením a vruty.

Obytná vestavba pro Opel Combo

Obytná vestavba v Opelu Combo

V prostorných zásuvkách je dost místa pro nádobí, plynovou bombu, potraviny a další materiál. Aby hrnečky a další nádobí „nelítalo“ při jízdě a nerachotilo, má vše své místo a je zajištěno. Vaříme na dvouplotýnkovém plynovém vařiči, který je na 2kg plynové bombě. Při zakempování se otevře zásuvka, vařič v ní zůstává, jen se zvedne z ležaté polohy.

Vaření v obytném Opelu Combo

 

19477896_10203156967921864_322892033_n

 

19576144_10203156967841862_2054473196_n

Pod matrací jsou další úložné prostory, každý máme svůj na oblečení pod svojí polovinou matrace. Otevírají se zvednutím víka a jsou rozděleny ještě na dvě přihrádky.

Obytný Opel ComboAby byla spací plocha dost dlouhá, musíme při zakempování posunout přední sedačky trochu dopředu a sklopit do roviny jeden překližkový díl. Ten je zajištěn lankem. Matraci máme z Jysku třídílnou skládací 190cm, připevňovali jsme ji popruhy a gumicukem pod strop a sundavali jenom na spaní. Díky důmyslným poličkám a úkrytů má každá věc své místo a odpadá takový ten věčný chaos při hrabání v báglech a taškách.

19578107_10203156966921839_171589730_n

Záclonky na bočních oknech jsou navlečeny na tyčce a zasazují se do přísavky na okně. Záclonky na zadních oknech a záclonka oddělující prostor na spaní od předních oken jsou navlečeny na gumicuku.

Obytný Opel Combo

Pro komfortní stolování jsem koupili taktéž v Jysku skládací židličky, jako stůl jsme používali vrchní desku zásuvky s potravinami.

Chtěli jsme pořídit ještě předstan, nějaký jednoduchý, ale zajišťující možnost vaření v suchu. Protože jsou zadní dveře našeho auta křídlové a otevírají se do stran, nebylo v silách poptávaného výrobce stihnout v našem šibeničním termínu vymyslet a ušít jej. Pořídili jsme tedy velký slunečník a zemní vrut.

18767825_10203039273139568_7197216766234125492_n

Na vodu máme 15 l plastový skládací kanystr. Elektriku potřebujeme jenom pro nabíjení mobilů a power banky. Na naší první třítýdenní cestě po ČR naším staronovým autem jsme využívali kempů. Především kvůli hygieně a kvůli elektřině. Auto nám bylo počítáno jako osobní, tedy jsme se většinou vešli do ceny kolem 200-250 za noc pro oba.

18813849_10203039272659556_9067633558715674429_n

Vcelku jsme měli vše dobře vychytáno, zradila nás ale plynová bomba, když jsme ji cestou měnili a s velkým překvapením zjistili, že nejsou všechny stejně veliké. To znamená, že naklížené zarážky pro její uchycení nesednou a bomba se i s přišroubovaným vařičem nevejde. Židle z Jysku vypadaly dobře, ale přestože jsme oba spíše subtilních postav, nevydržely.

19576188_10203156966881838_239559631_n

19576114_10203156966361825_914367982_n

Takže shrnutí: Protože jsme měli neobvyklé štěstí na počasí a vařili jsme pouze 1x v dešti, bylo auto s touto vestavbou naprosto dostačující. Za vytrvalého deště by bylo hůř. Kdybychom chtěli spát nadivoko, určitě bychom museli pořídit nějaký zdroj elektřiny.

Autor

martin.kolcaba@gmail.com'

Martin von Nomádem.cz

Začínající digitální nomád, jinak konzultant internetového marketingu libující si v SEO a použitelnosti webů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>