Stěhování do většího aneb hledáme náklaďák

Je to tu, zachtělo se nám většího bydlení. Tak vybíráme náklaďák s boxem. V tomhle článku bych vám chtěl ukázat jak vybírám, co pro mne je a není prioritou. A uvidíme, jak se to bude shodovat s finálním autem… 🙂

Výchozí situace:

Od února 2018 s Lenkou bydlíme v našem obytném Sprinteru v Praze, a minimálně ještě půl roku budeme. Ale spíš dýl, s přestávkama na různý výlety atd.

Na Prahu dobrý…

Sprinter nám pro tenhle účel postupně svou velikostí a dispozicema přestává vyhovovat. Konkrétněji se asi rozepíšu v jiném článku nebo to proberu ve videu, který sem pak vložím.

Chceme proto něco většího, v čem se dá pohodlněji dlouhodobě bydlet s tím, že to většinu času bude stát na místě, ale párkrát do měsíce poslouží na přejezd (do 400 km) a nebo několikatýdenní až několikaměsíční cestu Evropou. A zároveň něco, co nás nebude extrémně omezovat v tom, abychom se dostali kam potřebujeme.

Proto hledáme náklaďák do 7,5 tuny s velkou skříní.

Požadavky na auto

(jsou to požadavky na auto samotný, vestavbu si udělám sám)

Hlavní požadavky:

  • do 7,5 tuny – na těžší auta už se vztahuje mnohem víc omezení. Se sedmi a půl tunou se dá ještě relativně rozumně dostat na spoustu míst
  • 3 místa v kabině
  • 6 – 6,5 m dlouhá skříň – samotná skříň tak bude zhruba stejně dlouhá, jako je celý náš Sprinter, který má v nákladovém prostoru cca 4,2 metru.
  • výška skříně 2,2 m a víc. Ve Sprinteru si se svými 186 cm nestoupnu rovně (ale to mne moc netankuje, kolikrát denně na tak malém prostoru potřebujete stát, že jo…)
  • rozumný stav, ať na tom nemusím strávit půl roku jen aby to nějak jezdilo
  • spotřeba kolem 16-18 l
  • cena do 130 000 Kč, víc jen pokud by se našlo něco fakt extra

Co by se hodilo, ale není podmínkou:

  • prodloužená kabina – 1,5 kabina, ta se spaním za sedačkami. Dá se tam ubytovat návštěvu, nebo tam dát věci, což je fajn
  • spaní nad kabinou – přijde mi to jako prakticky využitý místo tam, kde by jinak byl spoiler nebo nic. Dá se tam někdo ubytovat, případně se tam dají dát věci
  • zadní dveře v boxu – většina náklaďáků má jen hydraulické čelo, která nahrazuje zadní dveře. Pokud se najde box se zadními dveřmi, bude to fajn. Jinak je doděláme
  • boční dveře v boxu – pokud se najde, bude dobře, pokud ne, doděláme
  • bývalý chlaďák – bývají dobře izolované a odpadá jedna starost. Ale je jich málo.
  • uzávěrka diferenciálu – hodí se, ale málokterý náklaďák jí má
  • vzduchové měchy – auto je s nimi líp odpružené, navíc se pomocí nich dá dorovnat při stání na křivé ploše
  • turbo – líp s ním jede, ale je to další věc co může odejít. Nikam nechvátáme, proto není podmínkou a jsme smíření s tím, že bez něj bude jízda do kopců dost “vyhlídková”

Co vůbec nepotřebujeme:

  • hydraulické čelo – zbytečná tuna navíc. Na většině náklaďáků ale je, takže ho pak asi sundáme.
  • vysoké EURO – velkým městům kde platí omezení se spíš vyhýbáme, a když, vymyslíme jiný způsob jak se tam dostat. Otěže se sice budou utahovat, ale to auto neplánujeme mít na věky, že jo…

Nevýhod proti dodávce do 3,5t jsem si vědom, ale s tím do toho jdu:

  • cestovní rychlost kolem 80 km/h
  • vyšší spotřeba – kolem 18l
  • vyšší náklady na cestování – mýto na dálnicích apod.
  • výška
  • omezení pro náklaďáky – pořešíme přepisem na obytný papíry
  • omezení vjezdu na základě hmotnosti – ale do 7,5t jich zas tolik není
  • horší “terénní” vlastnosti

Zatím nemám C řidičák, ale to dořeším časem. Zatím to nejspíš dopadne tak, že si náklaďák necháme dovézt na pozemek, ať ho můžem přestavovat. Tak uvidíme, jak to nakonec celý dopadne… 🙂

Info o nových článcích a videích na e-mail

Info o vydání nového článku ti vždy pošlu na e-mail, ať o nic nepřijdeš. Žádný spam, odhlášení na jeden klik. Tak to zkus.

Formulář se odesílá, počkejte prosím...



Autor

martin.kolcaba@gmail.com'

Martin Kolčaba

Provozovatel Nomádem.cz, NomadShop.cz a konzultant internetového marketingu libující si v SEO a použitelnosti webů.

7 komentářů u „Stěhování do většího aneb hledáme náklaďák“

  1. Navrhuji koupi Liaz 150 nebo Tatra 815, vhoda je moznost pripojeni vleku v pripade potreby rozsireni setupu napriklad o detsky pokojicek nebo pokoj pro hosty.

  2. Tyo, vy se toho nebojite 🙂 Ja spis premyslim o Sprinterovi. Podle me tech omezeni pro auta nad 3,5 tuny je dost. A spotreba taky boli. Ale pokud pojedete jen obcas, tak to fungovat muze.

    Celo vidim pouzivat jako terasu. A nakladaka se skrini maji podle meho pocitu ti nejvetsi alternativci.

    Nevim jestli tech par metru stoji za to srani navic = nakup, ridicak, dopravni omezeni, spotreba, drazsi/vetsi dily, ruceni. Taky nektery kempy a stellplatzy ti budou zapovezeny.

    Jsem zvedavej a fandim! 🙂

    1. No, ještě furt přemýšlím, co vlastně chceme koupit. Lepší samozřejmě něco do 3,5t, ale všechno je to relativně malý, a nebo je to hotovej velkej obyťnák, ale s vestavbou, která je na sebe šíleně nahuštěná – a neměl bych srdce na to si něco takovýho koupit a tu vestavbu z toho vyrvat a udělat po svým… :))

      Čelo bychom dali pryč. Tuna navíc za občasnou terasu je moc velká cena.

      V kempu nebo na stellplatzu jsem nebyl asi taky dva roky. 🙂

      A díky! Uvidíme, jak to dopadne. Třeba úplně jinak, než je psáno v článku.

  3. Hezkou Avii s alkovnou a mas to vyreseny. Sice pomala, ale kdyz ti 80 staci,neni o cem. Pri dobry udrzbe spolehlivy auto, osobne najezdim se svym avia caravanem kolem 10000 rocne a nikdy me nikde nenechala. A das za ni tretinu az polovinu rozpoctu…

  4. Spíš mne napadá jestli by pro Vás nebyla variantou Unimobuňka
    nebo kontajner. (teda tak 2 ks od každého). Cena relativně mírná
    prostor minimálně srovnatelný s malým náklaďákem.
    Upravitelnost na trvalé obývání mnohem levnější a méně náročné na kvalitu práce než auto.
    Prodejnost coby stavební bouda bez problémů.
    Proč statické řešení – uvádíš “nechat si přivézt na pozemek” z toho mi vychází že chcete ještě půl roku nebo rok bydlet na pozemku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *